Og?oszenie

Og?oszenie Module
Collapse
No announcement yet.

Remont przednich teleskopów

Page Title Module
Move Usu? Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Remont przednich teleskopów

    Witam jako iż mam na czym pokazać jak przeprowadza się remont przedniego zawieszenia postanowiłem zrobić mały Tutek właśnie o tym zabiegu w naszym sprzęcie.


    A więc zaczynamy.

    Narzędzia :
    -Klucz 13 ( oczkowy ,płaski , lub najlepiej grzechotka z nasadką i przedłużką ) x2
    -Klucz 10 ( najlepiej grzechotka i nasadka oraz płaski ) x2
    -Klucz 19 ( obojętnie jaki )
    -Szczypce do zabezpieczeń segera ( ściskające)
    -Pędzel
    -Naczynie
    -Nafta benzyna lub coś podobnego
    -Młotek

    Do wyremontowania teleskopów nie trzeba demontować ani przedniej lampy ani kierownicy , półek zawieszenia itp.
    Przy pomocy kluczy 10mm odkręcamy 4 śruby M6 od mocowania przedniego błotnika i wyciągamy go z teleskopów.
    Odpinamy linkę przedniego hamulca i pozostawiamy ją swobodnie zwisającą.
    Następnie przy pomocy klucza 19mm odkręcamy śrubę osi przedniego koła gdy już ją odkręcimy dwoma kluczami 13mm odkręcamy śrubę zacisku osi przedniego koła i ją wyciągamy należy przy tym przytrzymać przednie koło.
    Gdy mamy wykonane te czynności przystępujemy do demontażu teleskopu.
    Przy pomocy klucza 13mm odkręcamy górną śrubę teleskopu ( znajdująca się na górnej półce zawieszenia) , Gdy jest już ona odkręcona odkręcamy kluczem 13mm śrubę znajdującą się na dolnej półce teleskopu. Po odkręceniu tychże śrub łapiemy za rurę prowadzącą i wysuwamy teleskop z półki zawieszenia należy przy tym pamiętać aby wysuwając teleskop uważać na kierunkowskaz ( przy wysunięciu teleskopu przywiązać go do półki) Tak samo postępujemy w przypadku drugiego teleskopu.
    http://www.bikepics.com/pictures/1157028/

    Gdy oba teleskopy mamy już wybudowane zabieramy się za ich demontaż.
    Wkręcamy od góry teleskopu śrubę M8 (tak jak była na półce ) jednak nie do końca i przy pomocy młotka uderzamy w łeb śruby powodując wybicie górnego ślimaka sprężyny z rury prowadzącej. Następnie łapiemy za rurę prowadzącą i za szklankę i rozsuwamy obie części
    http://www.bikepics.com/pictures/1157032/

    Zlewamy stary olej z amortyzatora do naczynia.
    Następnie zsuwamy obie części i obracamy amortyzator do góry nogami. Znajduje się tam nakrętka M6
    http://www.bikepics.com/pictures/1002638/

    Przy pomocy nasadki oraz grzechotki odkręcamy tą nakrętkę i obracamy teleskop w normalne położenie i ponownie rozsuwamy obie części z tym że tym razem rozejdą się one całkowicie.
    Przy pomocy kleszy do zabezpieczeń segera zdejmujemy zabezpieczenie i ciągnąc za pręt wyciągamy sprężynę ( w przypadku gdyby nie chciała ona wyjść powtarzamy czynność z wkręceniem śruby w górny ślimak) i tym sposobem mamy już oddzielone sprężynę od rury prowadzącej.
    http://www.bikepics.com/pictures/1157038/

    W tym momencie są dwa wyjścia :
    I z nich to nie rozkręcając nic więcej umyć wszystkie części i poskładać wszystko z powrotem. Jednak znacie mnie ja nie robię nic na tzw. odchrzan.
    II sposób polega na rozebraniu wszystkiego umyciu i wyregulowaniu z powrotem.
    A więc tak wykręcamy łapiąc za sprężynę i kluczem 13mm górny ślimak sprężyny. Następnie wkręcając pręt prowadzący w imadło ręką wykręcamy sprężynę ze ślimaka dolnego. Teraz przytrzymując kluczem 13mm za ślimak dolny odkręcamy śrubę M6 kontrującą ten oto ślimak ( należy uważać przy tym żeby nie zgubić podkładki tej oto nakrętki).
    Teraz kluczem 13mm odkręcamy dolny ślimak. Zdejmujemy tą okrągłą blaszkę tłoczyska. Teraz odwracamy pręt w imadle. Jeżeli jakim cudem ocalała gumowa podkładka to ją zdejmujemy ( ale z doświadczenia wiem że jest strasznie zużyta i jej nie ma ) teraz przy pomocy klucza 10mm odkręcamy grzybek. Przy pomocy śrubokręta wydłubujemy stary simmering.
    I to by na razie było wszystko. Teraz włączamy kompresor i bierzemy naczynie naftę pędzel i myjemy wszystkie elementy. Przy myciu szklanki i rury prowadzącej po umyciu należy wypłukać je i przedmuchać wszystko.

    http://www.bikepics.com/pictures/1157050/
    http://www.bikepics.com/pictures/1157063/

    Teraz zabieramy się za składanie. W pierwszej kolejności należy wszystko pooglądać i ocenić stan zużycia.
    Jeżeli gumowa podkładka uległa zużyciu to są dwa wyjścia :
    -Idziemy do sklepu hydraulicznego i pytamy się o uszczelkę o wymiarach 6x10x2
    -Próbujemy ją wykonać samemu ja akurat wyciąłem ją przy pomocy specjalnej rurki do wycinania uszczelek, gumek okrągłych wykonałem to z gumy odpornej na oleje i smary.

    Bierzemy sprężynę i mierzymy długość całkowitą, jeżeli jest mniejsza od 297 mm lub ma widoczne ślady wytarcia od rury nośnej, sprężynę należy wymienić. Nowa sprężyna powinna ona mieć 304 ± 5mm i grubość drutu 3.2 mm. Dotyczy to wszystkich modeli Simsona od 1979 roku (S50, S51, S53, SR50 itd). Trochę inaczej wygląda to w S50 do 1978 roku. Sprężyna oryginalnie ma 317 ± 5 mm, lecz oficjalnie nie oferowano dalej jako część zamienną. Obecnie rzemiosło takowe sprężyny dalej produkuje, wciskając ludziom że do SR50 "bo zawieszenie dłuższe", co jest kompletną nieprawdą! Chcąc przejść na zunifikowaną sprężynę w S50, konieczna jest wymiana gwintowanego pręta na nowy (13 mm dłuższy).

    W sklepie z częściami do motorowerów lub w sklepie z łożyskami i simmeringami kupujemy dwa simmeringi o wymiarach 30x40x7. Oraz olej hydrauliczny HLP 46 lub Amortyzol.
    http://www.bikepics.com/pictures/1157067/

    Teraz zabieramy się za skręcanie wszystkiego w całość.
    Nakręcamy grzybek na pręt i mierzymy odległość od początku pręta do początku grzybka i powinna ona wynosić 13 mm i zakładamy wcześniej wykonaną gumową podkładkę. Zakładamy tą okrągłą blaszkę ( wypukłością w górę ). Teraz nakręcamy dolny ślimak i mierzymy odległość od początku grzybka do początku tegoż ślimaka powinna ona wynosić 331 mm (392 mm w przypadku SR50).
    http://www.bikepics.com/pictures/1157081/

    . Zakładamy podkładkę , nakręcamy nakrętkę M6 i kontrujemy ślimak . Nakręcamy sprężynę i nakręcamy górny ślimak.
    http://www.bikepics.com/pictures/1157086/
    http://www.bikepics.com/pictures/1157090/
    http://www.bikepics.com/pictures/1157093/
    http://www.bikepics.com/pictures/1157096/
    http://www.bikepics.com/pictures/1157099/
    http://www.bikepics.com/pictures/1157102/

    Teraz wkładamy cały ten pakiet i zakładamy pierścień segera .W szklankę zakładamy nowy simmering ( wcześniej należy sprawdzić czy w siedzeniu nie ma jakiś zadziorów ). Wkładamy rurę prowadzącą wraz z prętem prowadzącym i odwracamy teleskop do góry nogami i nakręcamy nakrętkę. Teraz rozsuwamy szklankę i rurę prowadzącą i odmierzamy strzykawką 36ml oleju i wlewamy go do amortyzatora
    http://www.bikepics.com/pictures/1157038/
    http://www.bikepics.com/pictures/1157032/

    Teraz zsuwamy cały amortyzator ( należy wcelować kwadrat ze ślimaka w kwadrat rury prowadzącej ).
    Należy teraz poruszać kilka razy amortyzatorem.
    Gdy mamy już teraz wyremontowane oba teleskopy przystępujemy do wkładania ich w półki. Wkładamy teleskop w półkę (wkładamy przy tym samym kierunkowskaz lub plastikową osłonę odpowietrznika w SR50) do samej góry aż dotknie do górnej półki i przykręcamy śrubę dolnej półki oraz śrubę górnej. Tak samo postępujemy z drugą stroną. Zakładamy błotnik oraz koło.

    I już możemy się cieszyć wyremontowanym przednim zawieszeniem.
    Myśle że to sie bardzo przyda naszym Userom.
    Cały tekst oraz zdjecia By Hornet.
    Poprawione przez BANANvanDYK.

    Link do fragmentu książki "Ratgerber Simson" opisujący regenerację przednich teleskopów:
    http://www.akf-shop.de/shop/media/pr..._telegabel.pdf
    Last edited by BANANvanDYK; 2011-11-28, 16:23.

  • #2
    czyli olej wlewamy tutaj??
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...1621389ff.html

    Comment


    • #3
      Napisa? matisim
      Tak tutaj.

      Ja daje poniżej link do zdjęcia z książki jak wymieniać olej itp. w przednich teleskopach.
      :arrow: http://img120.imageshack.us/my.php?i...ict0109ys5.jpg

      Pozdrawiam

      Comment


      • #4
        widze ze to sie trzyma tak jak widełki w rowerze tam tez dkreca sie ta srube i PUK w nią zeby wylecialo to cos

        Comment


        • #5
          widze że Hornet zaszalał i strzelił tutka bardz pomocny i dobrze wyjaśniony pozdro :wink:

          Comment


          • #6
            A jak bo jak Hornet coś zrobi to nie ma ch*** we wsi że by nie było ok %) A tak na poważnie to brakowało mi tego na forum.

            Comment


            • #7
              Zrobiłem se remoncik amorki teraz elegancko chodzą spręzyny miałem strasznie wybite:/ Dzieki za mały tutek

              Comment


              • #8
                o jak utwardzić? nie chodzi mi o dolewnie oleju.. nie chce obniżać

                Comment


                • #9
                  Hmm... utwardzić to tylko wymieniając sprężyny.
                  Last edited by BANANvanDYK; 2011-11-11, 10:18.

                  Comment


                  • #10
                    ale na jakie sprężyny od czego? czy po prostu nowe??

                    Comment


                    • #11
                      Na nowe bo te co masz są już pewnie spracowane.

                      Comment


                      • #12
                        a mozna zrobic tak ze wsadzic po 1 sprzeżyne nową i jeszcze jedna połówke starej czyli wyjdzie po 1,5 sprezyny w teleskopie
                        czy to mi podniesie przod?? czy amory będą chodzic jak sprężynka od długopisu??
                        moze lepiej jak sie przedłuzy (sposobem gajossa)troche sprezyne przez wkrecenie sruby z obcietum łebkiem (to podniesie amora o 2-1,5 cm)
                        pzdr

                        Comment


                        • #13
                          Ile zgodnie z fabryką należy wlać oleju hydraulicznego? Proszę o szybką odpowiedź.

                          Comment


                          • #14
                            36ml

                            Comment


                            • #15
                              Nalej 40ml

                              Comment

                              Working...
                              X