Og?oszenie

Og?oszenie Module
Collapse
No announcement yet.

Regulacja skrzyni biegów

Page Title Module
Move Usu? Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Regulacja skrzyni biegów

    Witam, ponieważ niedawno regulowałem to daje taki mału tutorial, opieraj±cy się głównie na ksi±żce E. Wernera (niekażdy j± ma a tekst może się przydać)...


    Sposób regulacji:
    1) zdj±ć pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy);
    2) wł±czyć 1 bieg i odkręcić nakrętkę M8 wraz z podkładk±, znajduj±ce się po prawej stronie korpusu za gaĽnikiem;
    3)wsun±ć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego, kołnierz trzpienia musi stykać się z czołem wałka;
    4) za pomoc± nakrętki współpracuj±cej ze ¶rub± M8, wyregulować położenie osi obrotu dĽwigni wahadłowej przesuwaj±cej klin; w tym celu obrócić nakrętkę kluczem nasadowym o około dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo - do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręk±;
    5) ponownie obrócić nakrętkę o jeden obrót w prawo - reguluje się w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów; następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę ¶rub± M8;
    6) wyj±ć trzpień nastawczy i założyć pokrywę iskrownika.
    Je¶li podczas jazdy motorowerem prawidłowe przeł±czanie z biegu wyższego na niższy powoduje samoczynne "wyskakiwanie" biegu, to należy nakrętkę obrócić o 1/2 do 1 obrotu w lewo.
    Jeżeli bieg "wyskakuje" podczas przeł±czania z niższego na wyższy, to nakrętkę należy obrócić w prawo.
    Poniżej schematy do wykonania narzędzi:

    TRZPIEŃ NASTAWCZY
    KLUCZ NASADOWY

    Osobi¶cie trzpień nastawczy zrobiłem z dużego gwożdzia (tzw. "Józwa" ) obcinaj±c go na wymiar.
    Podobnie też, z braku odpowiedniej rurki stalowej klucz nasadowy zrobiłem z blachy 1,5 mm (mogłaby być 2 - 2,5mm, ale takiej nie posiadałem...), wycinaj±c w pasku metalu dwa zęby maj±ce wej¶ć w nakrętkę...

    Aha. Zwracam uwagę na dokładne wykonywanie podanych czynno¶ci, punkt po punkcie - zaoszczędzi to wam ponownych regulacji...[/b]

  • #2
    :arrow: Na filmie który przedstawia rozbieranie silnika jest podane 46,6mm ale jezeli w ksi±zce pisze 46 to chyba tez może być

    Comment


    • #3
      ja mam ustawione na 46,6 i jest miodzio

      Comment


      • #4
        Ja regulowałem metod± prób i błędów aż wkońcu pięknie wchodziły wszystkie biegi.

        Comment


        • #5
          A ja wam powiem że Bambi lepiej tłumaczył :]

          Comment


          • #6
            To też sie ciesze :roll: :neutral:

            Comment


            • #7
              Napisa? ku¶ka
              Na filmie który przedstawia rozbieranie silnika jest podane 46,6mm ale jezeli w ksi±zce pisze 46 to chyba tez może być
              z tym to różnie bywa :???:

              a reguła jest taka że wykręcaj±c regulację przesuwamy wybierak na wyższe biegi (wtedy jak np. wskakuje tylko 1 bieg)
              a jak pierwszy nie wskakuje albo wyskakuje (czasem przy tym też wskakuje luz pomiędzy 3 a 4) no to wkręcamy regulację.

              ja to reguluję tak że wykręcam trochę regulację potem j± po trochę wkręcam aż do momentu jak 1 bieg nie zacznie zgrzytać i lekko zaskakiwać (oczywi¶cie żeby tak było to trzeba trzymać wajchę na duł i obracać kołem nie trzeba cały czas) potem dokręcam regulację (¶rubkę M8) i jest tak jak w ksi±żce pisze cała regulacja 20~30 minut czasem nawet krócej

              Comment


              • #8
                a mi to za bardzo nie wychodzi teraz mam tak ze wszystkie biegi wchodz± ale np jak z 4 lub 3 na 1 to tyle musze sie naruszac nog± ze mozna zajoba dostac
                pzdr

                Comment


                • #9
                  ja robie tak. Wbijam pierwszy bieg, i ¶roba ta co jest na ten dziwny klucz ( regulacja ) musi sie stykać z karterem i zakrecam i jest igła.
                  Albo jeszcze inaczej.
                  Gdy sie zakreci te srobe M8 to gwintu musi wystawac 5,5mm i jest OK wtedy.

                  Comment


                  • #10
                    Alban 5,5 mm na srubie to nie będzie wła¶ciwe dla każdego silnika. A jak się nie da wyregulować, to polecam sprawdzić bez pokrywy silnika czy ramionko dobrze łapie za wybierak. Po zmianie biegu musi ono przeskoczyć na następny "bolec" wybieraka i wsun±ć się w niego. Charakterystyczny objaw tego to potrzeba delikatnego opuszczenia dĽwigni zmiany biegów przy zmianie w górę (lekko w dol i do końca do góry) lub podniesienia jej przy zmianie w dol. Trzeba się wtedy przyjrzeć ze szczególn± uwaga sprężynie odbijaj±cej dĽwignię zmiany biegów.

                    Comment


                    • #11
                      offtopem, do tego co master djudi napisał, czy ktos wie gdzie można nowe te sprezynki dostać od biegów te co wła¶nie trzymaja blokade bębenka??

                      Comment


                      • #12
                        W Gliwicach albo u Gruszki w Mysłowicach ( btw złodziej jeden nie chce mu się nic szukać)

                        Comment


                        • #13
                          ale te 5.5 to z podkładk± czy sama srób dokrecona do karteru
                          ??

                          Comment


                          • #14
                            jak moge wyregulować skrzynie w s 50 bo wyskakuje mi 2ujka?

                            Comment


                            • #15
                              A ja wyregulowałem w taki sposób w jaki bambi mi powiedział i wchodz± biegi jak w masełko i wogule nie wyskakuj± czyli zrobić w taki sposób że jak przykręcę nakrętkę mocno ma być widać 1,5-2 z±bki gwinta. I przy okazji dziękuje mu za ta radę.

                              Comment

                              Working...
                              X