Og?oszenie

Og?oszenie Module
Collapse
No announcement yet.

[Ga?nik] Jaki ga?nik do jakiego cylindra

Page Title Module
Move Usu? Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • [Ga?nik] Jaki ga?nik do jakiego cylindra

    Napiscie po kolei jakie są rodzaje gazników i ich zastosowanie, ceny, wielkości, różnice między nimi.

    Piszcie przejrzyście,

    takrze o tym jak sie dobiera gaźnik do wielkości i rodzaju cylindra,

    jak sie dobiera wielkości dysz,

    jak sie rozwierca gaźniki.

    Opiszcie także ten nowy, podobno tuningowy gaźnik 19n1-11( czy warto go kupic do 50, 60, 70 cm3 lub innych)

  • #2
    No wiec wszystko opisze:

    Wszystkie ceny pochodzą ze sklepu stazet.pl, aktualne na dzień 3.02.2012

    Gaźniki BVF
    Seria 16N1, 19N1
    Cena: 80-93zł (zależnie od modelu), 19N1 - 130zł
    Zastosowanie: 16N1 - 50-70ccm, 19N1 - 60/4-70/4

    Gaźniki serii 16N1 były stosowane w starszych Simsonach, czyli Schwalbe, S50, a także do roku 1985 w S51. Są to gaźniki łatwe w regulacji, o ile nie kupimy chińskiej podróbki. Różnice w modelach (16N!-8, 16N1-11 itd.) polegały na większej lub mniejszej dyszy głównej, lub innym ustawieniu wejścia wężyka paliwa.
    Co do 19N1 jest to po prostu rozwiercony na 19mm gaźnik z serii 16N1. Mówi się o dość trudnej ich regulacji, ale sam tego gaźnika nie miałem, więc nie zajmę stanowiska.

    Seria 16N3
    Cena: 73-80zł
    Zastosowanie: 50-70ccm (60-70ccm - dysza 72)

    Gaźniki montowane w Simsonach po 1985, zastosowano je z powodu zaostrzenia norm emisji spalin w byłej NRD. Nieco oszczędniejsze od starszych braci, ale dla początkujących mogą być trudne w regulacji. Mówi się o tym, że Simsony są słabsze na tych gaźnikach, ale miałem 16N1, teraz mam 16N3-4 i nie mogę potwierdzić tej opinii.
    Różnice w ostatnim członie nazwy modelu wynikały z rozmiaru dyszy głównej i/lub innego ustawienia gniazda wężyka paliwa.
    Można je rozwiercić na 17mm, ale mało kto to robi, ponieważ lepsze do tego celu są starsi bracia, 16N1.

    Gaźniki BING
    BING 17
    Cena: 265zł
    Zastosowanie: 50-70ccm

    Oryginalnie stosowane w Simsonach wyprodukowanych po upadku NRD. Jego nazwa może wprowadzać w błąd, gdyż właściwie to BING 15. Chwalone za swoją oszczędność, łatwość regulacji i niezawodność. Osobiście miałem okazję pojeździć Simkiem który miał 16N3-4, a potem założono mu BINGa, Silnik był elastyczniejszy, lepiej zbierał się na obroty, może był nieco mocniejszy.
    Można go stosować do oryginalnych, niemodyfikowanych 50-70ccm, ponieważ na tuningi takie jak 60/4 czy inne, może okazać się po prostu za mały.

    Gaźniki AMAL
    AMAL 16
    Cena: 140zł
    Zastosowanie: 50-60ccm

    Gaźnik dobry do seryjnych silników, myślę że poradziłby sobie też w oryginalnym 70ccm, ale nie widziałem, więc nie będę się wypowiadał.
    Poprawia nieco osiągi, obniża spalanie, jest znacznie łatwiejszy w regulacji niż BVF'y. Amale mocno staniały, więc można je polecić jako zamiennik BVF'a.

    AMAL 18
    Cena: 130zł
    Zastosowanie: 50/4, 60/4, 70/2

    Stosowany dość rzadko, dlatego o nim nie moge powiedzieć zbyt wiele, bo go nie widziałem ani nie miałem. Jest nieco mniejszy AMAL 19.

    AMAL 19
    Cena: 140zl
    Zastosowanie: 60/4 - 70/4

    Jest najczęściej kupowany AMAL. Łatwiejszy w regulacji i oszczędniejszy od 19N1. Różnica między nimi to tylko 11zł. Moim zdaniem bezkonkurencyjny wobec BVF'a. Silnik na nim jest również elastyczniejszy.

    AMAL 21
    Cena: 145zł
    Zastosowanie: ≥70/4

    Największy z AMALi. Stosowany do najbardziej podrasowanych setów. Niedrogi, lecz chwalony. Niestety przy jego zastosowaniu, trzeba liczyć się ze spalaniem 3,5 i w górę. Ale kto przy tuningu patrzy na spalanie

    UWAGA: Niektóre AMALe mają wadę objawiającą się cieknięciem paliwa spod króćca idącego do cylindra. Nie będę tu opisywał rozwiązania tego problemu, za to polecam przeszukanie forum pod tym względem. Problem był opisywany setki razy i został rozwiązany na setki sposobów.

    Pozdro Jack
    AKTUALIZACJA BY Simsonowiec28

    Przepraszam za czesto sprzeczne ze soba dane ale nie jestem encyklopedia, i trudno jest to wytłumaczyć (cena albo jakosc)
    Last edited by kaalli; 2012-02-03, 11:02.

    Comment


    • #3
      No to ja jeszcze dodam że opłaca sie kupywac u RZEKI (albo jakos tak moze sie pomyliłem) z forum.U niego mozna kupic amala za 210 razem z przesyłką a u p.Kniaźia kosztuje ok.240 razem z przesyłką.

      Comment


      • #4
        Rerzki

        Comment


        • #5
          a jaki gaźnik kupić przy 60cm3 na 2 kanałach?
          jakie są opcje?
          Która najtańsza?
          Która najlepsza?

          Napiszcie jakie dysze trzeba zastosować przy jakich gaźnikach i jakich pojemnościach??

          [ Dodano: 2007-11-03, 15:26 ]
          jackass, dzięki

          Comment


          • #6
            50cm3 - 70
            60cm3 - 70/72
            70cm3-72 w góre

            Do 60/2 polecam 16N1

            Comment


            • #7
              no, tylko tego 16n1 nie moge nigdzie znaleść, ani na allegro, ani u P.Kniazia

              Comment


              • #8
                GAZNIK S50/GRUBA PRZEPUSTNICA/ 16N1...

                Tak jest w cenniku P. Kniazia.

                Comment


                • #9
                  warto go kupić?
                  d0 60cm/2 trzeba zmienić dysze?

                  Comment


                  • #10
                    Tak warto (jakość/cena)

                    Nie trzeba w tym gaźniku dysza 70 bedzie do 60cm3 ok.

                    Comment


                    • #11
                      no to git
                      takiego chyba kupie
                      mam nadzieje ze bedzie ok
                      a jak w nim z osiągami
                      jaest jakaś róznica miedzy zwykłym ze zwiekszoną dyszą a tym 16n1 w mocy albo w spalaniu??

                      Comment


                      • #12
                        Raczej nie ale starsze nie znaczy gorsze a czsami nawet lepsze Tak jak w tym przypadku. 16N3 byłwyprodukowany ze wzgledu na ostrzejesze normy emisji spalin wiec wiadomo ze bedzie trosze gorszy bo stawia na spalanie a nie osiagi

                        Comment


                        • #13
                          Napisa? jackass
                          60cm3 - 70/72
                          Czyli jak do Binga przy 60cm dam dysze 70 to źle najgorzej nie będzie ?

                          Comment


                          • #14
                            Powien działąc.

                            Comment


                            • #15
                              kuśka, ja kupowałem je razem z Rzerzka'ą i został mi ostatni na sprzedaż
                              osobiście polecam ten gaźnik - sam taki miałem

                              Comment

                              Working...
                              X